Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

torsdag 6 maj 2010

Mios härliga molnfilt!

Jag är ju ingift faster till lilla goa Mio som nu hunnit bli 4 månader gammal. Vi bor väldigt nära varandra men har inte kunnat träffas så mycket för att mina barn har varit så sjuka o smittsamma senaste tiden efter jul...

I alla fall beställdes en turkos molnfilt till fasters lilla gullegris...

Material: Jnydesigns turkosa tyg med moln. Bara älskar det tyget... Brun baksida i velour från Stoff o Stil. Även mudd till kantband är därifrån.
Storlek: 85 x 65 cm.
Mönster: Eget. Synd att kalla det mönster, då jag bara klipper tygbitarna i 85 x 65 cm.
Resultat: Mio passar så bra i turkost, så resultatet blev bra. Det är svårt att få till kantbanden bra så att det inte blir för tight eller för slappt runt om...

4 kommentarer:

  1. Mio tillägger att den är väldigt god att suga på desssutom..haha

    Filten är jättefin!

    SvaraRadera
  2. Hej, syr du bara "små" kläder eller kan du göra storlek 122 oxå??

    SvaraRadera
  3. Jag syr mest mindre kläder. Det största jag sytt är 110/116 cl.
    Att jag inte sytt större beror på att tygerna jag köper in är rätt dyra, vilket gör att jag behöver ta ut ett högre pris på de större kläderna. För att få igen utlägg för tygkostnad.
    Att jag syr mest mindre kläder beror oxå på att mitt älsta barn har storlek 98/104 cl. :-)Kram Jenny

    SvaraRadera