Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

onsdag 4 november 2009

Söta tossor och vantar till Axl!

Min jobbarkompis har för 1 månad sedan fått en liten Axl. Cool stavning tycker jag...

Tanken var att sy en body i detta tyg, men eftersom overlocken är trasig så hade jag ingen lust att sy en body. Då kom tanken på att sy fodrade tossor och vantar istället.

Storlek: 0-4 mån på just dessa tossor. Har nu förstorat mönstret lite så kommande tossor blir 0-6 mån. Vantar ca 0-6 mån.
Mönster: Eget, men fått inspiration av tossor som Dennis fick då han var bebis.
Material: Husvagnstyg från Jnydesign, mudd från Stoff och Stil. Fleece som foder från Rhens.
Resultat: Supernöjda med tossorna, men vantarna blev också helt ok. Tanken är att man ska kunna vika upp mudden så att både vantarna och tossarna sitter på plats när bebisen tex sover i vagnen. Min erfarenhet är att de annars lätt ramlar av!

Tanken är att sy upp några tossar och vantar till julmarknaden den 28-29 nov i Färila!



1 kommentar: