Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

torsdag 25 mars 2010

Spännande uppgift...



Fick en spännande uppgift från en gammal klasskompis... Hennes dotter har gipsade höfter vilket försvårar påklädningen av byxor. Behövs bla mycket rymligare mudd än vanliga byxor...
Jag gjorde först en provsömnad, som syns på översta bilden. När den lilla tösen kom o provade dom behövdes lite justeringar, som syns på understa bilden...
jag tror det färdiga resultatet blev bra!
Material: Stof & Stil ceriserosa velour samt mudd från samma ställe.
Mönster: Eget, men utgångspunkt från Meedom.
Storlek: Ca 74-80 cl.
Resultat: Godkänt...

3 kommentarer:

  1. Tassar förbi o tipsar dig som tidigare deltagit/ redan deltar i tävlingar hos mig att jag nu dratt i gång en ny kulig en..

    http://uj76.blogspot.com/2010/04/tant-lottar-ut-en-klanning-en-body.html

    ..med chans att vinna finfina kläder från Zizoo!

    Ha en fortsatt braig kväll :)

    SvaraRadera
  2. höftledsluxation? Hajade till då jag såg modellen.. Är hemma med min tvååriga dotter pga. höftlux nämligen.. Mycket fina saker du gör! =)

    SvaraRadera
  3. Tack Hanna för trevlig kommentar. Ja det stämmer med höftledsluxation!
    //Jenny

    SvaraRadera