Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

tisdag 20 april 2010

Nattågsmössor till gulliga killar!!!






Jag sydde dessa mössor för en tid sedan till två gulliga killar som finns i våran bekantskapskrets!

Material: Jofotex gula nattågstyg.

Mönster: Eget.

Storlek: 2-3 år, 3-4 år.

Resultat: Jättesöta.


Jag hinner som sagt inte med det jag vill nu för tiden!! Vilket jag tycker är synd. All min tid går till ekonomistudier och min familj. Jag skulle vilja sy i massor, men även flyga som är min egentligen stora hobby. Men tiden räcker absolut inte till, och sen så är det så dyrt för mig att flyga också, si så där 1400 kr/timmen för att hyra planet. När jag började flyga för ca 5 år sedan så kostade det ca 600 kr och då jobbade jag, studerade inte och hade inga barn... Ja ja, ilandproblem. Men hur ska man få livet att gå runt egentligen. Jag vet inte. men mina barn mår bra och jag o min man mår bra och vi ska troligtvis bygga hus också, vilket ocså kostar mycket pengar, så det är absolut inte synd om mig.


Men försöker i alla fall att hinna sy lite då o då. Lite extra knäck i fickan är inte helt fel. Men det ska sys mycket innan jag får ihop 1400 kr :-)

Usch, många sömlösa nätter för det här med flygningen... och flyger jag inte blir jag ju en dålig pilot oxå, nä fy!!!


Men jag har ju fått en ny vän :-) Jag har köpt en ny overlock. En Huskvarna Huskylock 15. Jag har i alla fall hunnit ta upp den ur kartongen, men den är inte provkörd ännu... En bild kommer förhoppningsvis senare...

3 kommentarer:

  1. Jättefina mössor! Å grattis till ny overlock, hoppas du får tid att testa den när du vill.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Att du sydde har jag hört av Åsa, men att du har flygcert det har jag däremot inte hört. Lite småhäftigt sådär ;)

    Hoppas ni hade kul igår!

    SvaraRadera
  3. Ja lite häftigt kanske det är. Det är en jätte härlig känsla att flyga själv, men tyvärr hinns det inte med så mycket av det nu :-( Jag hade super trevligt!! Du då??

    SvaraRadera