Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

torsdag 29 april 2010

Min nya älskling!!!




Å jag har ju börjat lite smått på att sy på min nya älskling... en Huskylock 15 från Huskvarna. Hinner inte med så mycket som jag vill, men det lilla det blir är mycket roligt.
Däremot började det inte så bra som ni ser på bilden på dregglisen!!!
Jag sydde så nabbt och effektivt så när nästan hela dregglisen var färdigsydd så sydde jag rakt över en snibb. Och som alla vet som någongång har sytt på en overlock så är det ju en kniv som skär av tyget där sömmen blir. Men det gjorde inget, jag snyggade till den lite och satte på en tryckknapp och min dotter fick till sin förtjusning en ny, lite missbildad, men älskad dregglis...
Material: Jofotex ekologiska vit tyg med bruna ugglor och brun velour till baksida från Stoff o Stil. Endast en tryckknapp behövdes användas då en snibb är borta...
Storlek: One size.
Mönster: Eget.
Resultat: Inte så bra då den blev förstörd, men den gick ju att rädda, men inte att sälja :-)



1 kommentar: