Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

lördag 26 september 2009

Mjukisdress!

Min lilla tuffa kille, har hunnit bli 2 år och har nu börjat ca 15 timmar/veckan på dagis...

han behöver då lite mer kläder.

Material: Blå hilco velour. Den härligt röda mudden har jag fått från min styvpappas sambo Birgitta, den passade perfekt till den blå velouren. Så stort tack för den!
Storlek: ca 98 cl.
Mönster: Meedom form 1, storlek 2,5 - 3 år (jag kallar den storlek 98, de har så konstiga storlekar) Har sytt långa muddar i tröjärmarna och i byxorna vid fötterna så att dressen går att ha länge då de nu är uppvikta och sedan kan vikas ner eftersom Dennis växer.
Resultat: Nöjd, speciellt med tröjan. Mudden i midjan på byxorna hamnade lite högt upp så de blev lite pösiga, men det ska jag sy om. designlappen är heller inte ditsydd ännu...



3 kommentarer:

  1. Fint set! Min lilleman fyller oxå 2år snart och håller precis på att skolas in på dagis så dagis kläder behövs verkligen här oxå, tur det finns så många häriga tyger jag vill sy i!

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är!!! Jag är grymt imponerad!!! :-) Hittade hit via google... min mail är anna-karin.martensson@freinet.nu
    Jag tittar in till dig i veckan! kram kram Anna-Karin

    SvaraRadera