Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

onsdag 2 september 2009

Tyger från Stoff och Stil!

I förrgår kom tygerna jag beställt från Stoff o Stil. Det är alltid lika roligt att öppna...

Ett torkost fleectyg med prickar. Tanken är at sy en vår kappa till Thea som då kommer att vara runt året gammal.
Ett multirandigt bomullsinterlock som jag mest köpte för att det matchade till pingvinerna, inte tänkt till något speciellt.
Turkost bomillsinterlock med pingviner. Detta blev jag alldelles kär i. Tänkt till tröjor och mössor.
3 olika stretchjersey/muddväv, ljus petrol, orange och lime. Det går ju alltid åt. Men även tänkt att användas till mössor med ett påsytt tryck som är utformat av min man (så även han blir lite delaktig i detta).
Svamptyg samt babuskatyg i bomull. Vet ej riktigt till vad men tycke de var söta.

Köpte även dessa tyger. Den översta är ett regntyg och de 3 understa är vaxduk. Tänkt till haklappar och dyligt. Visste inte vilket av tygerna som skulle vara mest lämpat till detta ändamål. Men i efterhand tror jag vaxdukarna blir bäst till det.

1 kommentar:

  1. Spännande att se vad det blir av detta.Fina tyger.Lycka till

    SvaraRadera