Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

torsdag 17 september 2009

Present till en söt bebis!!!






En av mina närmaste kompisar har fått en pojke!!! Och eftersom jag vet att hon gillar grönt sydde jag detta set till
dem!







Mönster: Body och omgjord byxa från Svenska mönster. Dreggellapp egengjord efter idé från internet.

Storlek: ca 68 cl

Material: Jofotex flodhästtyg i grönt, samt svart mudd från min styvmamma Ingegerds gamla affär.

Resultat: Nöjd. Tycker dock att bodyn blev lite puffig i axlarna, men det rättar nog till sig efter tväll och användning. Vet ej om det beror på mönstret eller mig.


Hoppas jag kan få en bild när lilla Olle växt i kläderna så jag kan lägga ut bilden på bloggen :-) Eller vad tror du Stina???

5 kommentarer:

  1. Jag älskar flodistyget och denna uppsättning var bara för söt!

    SvaraRadera
  2. Ser fin fint ut tycker jag! Tyget gillar jag oxå:)

    SvaraRadera
  3. Självklart ska Olle få vara med på bloggen med flodhästarna på kroppen! Det blir nog ganska snart så fort som han växer! :)

    SvaraRadera