Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

onsdag 23 september 2009

Höstklänning!



Har nu sytt en klänning till min dotter Thea!


Är forfarande stor i storleken. Min lilla tös är ju inte så stor...


Färgkombinationen har jag blivit inspirerad av JuMel (jumelsyblogg.blogspot.com)


Storlek: ca 74/80 cl


Mönster: Eget, men utgick från ranglantröjan storlek 68 från Meedom.


Material: Velour grön med röda stjärnor från Mjuka tyger, samt brun velour från Hilco.


Resultat: Väldigt nöjd, den blev lite lång, men det går ju enkelt att korta av. Gillar speciellt de puffiga ärmsluten!


5 kommentarer:

  1. Fin klänning och söt tös! Bättre att kläderna är lite stora så det finns växtutrymme, än att de blir för små på en gång.

    SvaraRadera
  2. Vilken sötis! Fin klänning oxå!!

    SvaraRadera
  3. Kul att du gillade färgkombinationen på min tunika så mycket att du valde samma själv:) Fin klänning på en söt tjej tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är! Jättesöta grejer! jag önskar att jag kunde... Var har du gjort din etikett?

    SvaraRadera
  5. Jag har beställt mina ettiketter på namnband.se Finns oxå fina på minanamnband.se

    SvaraRadera