Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

torsdag 3 september 2009

Pingvintröja!

Sydde igår en tröja till Dennis kompis Axel. Hade längtat efter att få sy någonting i detta pingvintyg (skrev först uggletyg :-), men det berodde nog på att jag pratat så mycket om uggletygerna från Jofotex). Mönster: Meedom, form 1.
Storlek: 2,5-3 år
Material: Pingvintyg samt orange mudd från Stoff o stil. Brun mudd från Mjuka tyger.
Resultat: Inte speciellt nöjd. Själva sömnaden är ok, men mönstret är så tråkigt. Jag är ute efter en mer slimad tröja som är modernt nu. Men även om man tar form 1 på Meedoms mönster så är det fortfarande väldigt "pösigt". Provade tröjan på Axel idag och ska sy in den så att armarna blir helt raka och smalare över magen. Det ska jag göra så fort jag hämtat Overlocksmaskinen som varit på service. De ringde idag och sa att den var klar!!!!!!

OBS! Om någon har något tips på bra mönstrer till tröja så är jag tacksam!! Funderar på att beställa från Ottrobre Creative Workshop nr. 301. Har sett att flera har det mönstret. Är det bra?????
Tyckte det var kul att ta orange till ärmsluten och brun runt halsen!

4 kommentarer:

  1. jättefin tröja!
    dock är jag lite skeptisk på om det verkligen är ugglor;-)

    SvaraRadera
  2. Stoff o stil har ett mönster på tröja som kanske skulle passa. Det är mönster nr 62002.
    Mvh Laura

    SvaraRadera
  3. Fin tröja! Är oxå sugen på att köpa det tyget men det finns ju så mycket fina tyger just nu att man blir näst intill ruinerad:) Synd att du inte är nöjd med mönstret. Har tyvärr inget tips på nått bättre. Du får kanske får prova göra det mindre brett och med smalare ärmar?

    SvaraRadera