Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

torsdag 10 december 2009

Kaninbody!


Sydde klart denna body till Thea för ett tag sedan, men har ej blivit bloggad!
Mönster: Svenska mönster.
Storlek: 74 cl.
Material: Gul botten med röda kaniner från jnydesign samt röd mudd till kantband från Stoff o Stil. Tryckknappar från Jofotex som kom i en present för de 50 första beställarna då de öppnade webbshoppen.
Resultat: Den är väldigt stor över ärmhålorna vilket resulterar i att den blir så puffig över axlarna och ser väldigt stor ut. Det är väldigt enkelt att sy in i ärmhålorna med overlocken... men det har inte blivit av ännu. Ligger i ofärdig högen och väntar...
Men jag bara älskar detta tyg, och jag var så dum som inte beställde mer på en gång...

1 kommentar:

  1. Fin body! Visst är tyget härligt! Tyvärr är mitt slut:(

    SvaraRadera