Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

söndag 27 december 2009

Läskiga ögon...


Usch vilka läskiga ögon dockan fick när denna bild togs. Dockan är efter min mamma som nu bor i himmelen. Hon lekte med just denna docka när hon var liten, så jag är väldigt rädd om den. Den är ca 50 år gammal.
Dockan får vara provdocka då inte min lilla Thea är så mannekängsugen...
Sydde denna klänning för ett tag sedan till Thea och hon är hur söt som hellst i den. Ska försöka få till en bild på henne i den. Fleccetossorna såldes på marknaden.
Klänningen:
Material: Jnydesigns gröna lejon/aportyg samt rosa mudd från Stoff o Stil.
Storlek: 74 cl.
Mönster: Omgjord till klänning efter Svenska mönster kuverttröja/body.
Resultat: Super nöjd.
Tossorna:
Material: Jnydesigns turkosa husvagnstyg samt lime mudd från Stoff o Stil. Grå fleccetyg från Rhens som foder.
Storlek: Ca 6-12mån, 13 cm sula.
Mönster: Eget.
Resultat: ÅÅÅÅÅ jag diggar dessa tossor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar