Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

fredag 4 december 2009

Tacka vet jag Postis Per...


Material: Tröjan: Husvagstyg från Jnydesign. Mudd från Stoff o Stil. Byxan: Mudd och velour från Stoff o Stil.
Storlek: Tröjan: 98 cl. Byxan: ca 98-110 cl. Behöver sy dom lite mindre till Dennis så de inte glider ner.
Mönster: Byxan: Eget. Tröjan: Creative Workshop.
Resultat: Coola kläder :-)
Åååå tacka vet jag Postis Per....
Denna tröja o byxa var från början tänkt till Dennis. Men när marknaden började närma sig och jag inte hunnit sytt så mycket som jag tänkt, så tog jag även med detta set på tröja och "Millabyxa".
Blev det sålt hade jag tyg kvar att sy upp detta till Dennis, blev det inte sålt så fick Dennis just detta set.
Eftersom det inte blev sålt så blev Dennis den lyckliga ägaren till dessa kläder... och han gillar husvagnarna väldigt mycket.
Vang vang säger han o peckar glatt på husvagnen.
Men åter till Postis Per. När jag sydde denna tröja krånglade det så mycket i halsrigningen så jag har sprättat hur mycket som hellst. Tanken var att ha ett kantband där och inte en mudd som resultatet blev. Och eftersom min son inte är så inne på att sova middag så ofta när vi bara är hemma, så var det bra för mig att han blev intresserad av Postis Per veckan innan marknaden. Han har inte varit så intresserad av TV förut. Jag sprättade och Dennis tittade på Postis Per.... Men samma vecka som Dennis kunde sitta längre än 5 min framför TV:n började Thea att åla sig väldigt snabbt framåt... Så mellan sprättningarna fick jag springa efter henne...
Postis Per är väldigt gullig, så även jag gillar honom. Hela veckan gick jag o nynnade på introlåten, jag tycker den är grymt bra...
Postis Per nynnar glatt, när han kör tilll byn med sin katt...

3 kommentarer:

  1. Men vilken pärla bland bloggar jag hittade =) Tror faktiskt jag sett dig "live" nån gång med .. inte helt säkert. En ljusdaling här som hittat hit i alla fall. Superfina kläder! Önskar jag hade en "riktig" maskin å kunde ge mig på å testa lite själv med =) Tack för titten! Kanske beställer nått framöver!

    SvaraRadera
  2. Fina kläder! Visst är det kul med barn som inte tycker det är roligt när mamma syr och sprättar?:) Kanske skulle testa Postis Per på min TV-ointresserade 2 åring...

    SvaraRadera