Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

torsdag 20 augusti 2009

Retro jacka

Sydde klart denna jacka till min son Dennis ikväll. Gick sedan ut i höstskymningen sedan barnen somnat och knäppte kort på jackan hängande i äppelträdet... otroligt vilka höstkänslor jag fick. Mysigt, jag gillar hösten.



Storlek: 2-2,5 år

Mönster: Meedom form 1 då jag ville ha en åtsittande jacka

Material: Stjärnvelour och röd mudd från mjuka tyger. Röd dragkedja från Rhens. Designlapp runt dragkedjans ring för att lättare kunna öppna jackan

Resultat: Har krånglat mig igenom jackan. Det har varit lite besvärligt att sy den. Utsidan är jag väldigt nöjd med, men det blev sämre på insidan, ska försöka fixa det. Man stänger sällan kragen hela vägen upp så den behöver ju även vara snygg på kragens insida. Den blev också lite tight över halsen. Sen har jag kunnat valt mönster form 2 istället så har det funnits lite mer att växa i. Bild på Dennis i jackan kommer senare.



3 kommentarer:

  1. Så fin jacka! Har själv det tyget men dock inget jackmönster:( Känns lite krångligt att sy dragkjedja men det kanske går det med om man sätter den sidan till?!

    SvaraRadera
  2. Supersnygg!! Känner lite som ovan som lämnat kommentar. Att dragkedjan känns lite krånglig. Hur mäter man för att få rätt längd på den osv? :P

    SvaraRadera
  3. Jag är ju inget expert på det här med dragkedjor, men så här gjorde jag. Dragkedjor till jackor köper man ju i färdiga längder på var 5:e cm. Till denna jacka är den 40 cm. Jag sydde klart själva jackan och mudden nertill, så avgjorde resterande längd på dragkedjan längden på mudden vid halsen. Är det någon annan som gör på annan sätt???

    SvaraRadera