Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

onsdag 26 augusti 2009

Velourkjol

Har idag passat på att rita mönster, klippt ut tygerna och sytt ihop denna kjol till Thea då mina gosiga barn ligger o sussar samtidigt (detta är ganska ovanligt).


Storlek: 68 cl
Mönster: Ottobre 4/2009
Material: Lila velour från Jofotex. Den lila mudden är rester från min plastmammas gamla affär Lillboden.
Resultat: Nöjd, blev dock en aning bubbligt i tvillingsömmen nertill, men inget som riktigt stör, då detta märks om man granskar väldigt noga. Kjolen var otroligt lättsydd.

Kommer med bild på Thea och kjolen vid senare tillfälle.

1 kommentar:

  1. Fin.
    Har också sytt efter detta mönster och den är otroligt lättsydd och passformen super. Jag minskade dock midjemudden ganska så rejält.

    SvaraRadera