Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

fredag 28 augusti 2009

Velourkjol!



Storlek: 74 cl
Mönster: Ottobre 4/2009, men tog mindre mudd efter tips från F.A.E.
Material: Grönt velourtyg med röda stjärnor samt röd mudd från Mjuka tyger.
Resultat: Än så länge lite stor på Thea, men det hade jag ju räknat med då jag sydde storlek 74. Den röda mudden matchar inte till 100 % med stjärnorna, men jag tycker inte det stör alls. Otrolig rolig och lätt att sy, att rekommendera.


Sätter ofta designlappen på högersida på längden, har svårt att ändra mig nu känner jag :-)


Så ser den ut på.

Bloggade om den här kjolen redan i augusti. Däremot har jag inte lagt ut attt den i till salu. Den är ju egenligen i Theas storlek, men hon har kläder i detta tyg, samt att hon har en hel hög med kjolar.
Så Kjolen är alltså Till Salu för 95 kr + frakt!!

3 kommentarer:

  1. åh så söt!

    jag sätter också lapen så och det har blivit en vana att ha den så..så det är svårt att ändra sig, men varför ändra nåt som funkar?;-)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vad kul att hitta hit. Fina saker du gör!!

    SvaraRadera