Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

tisdag 5 januari 2010

Dregglisar i mängder... och ingift faster!!!

Med risk att låta tjatig.... men jag gillar forfarande dessa dregglisar enormt mycket...

... och så har jag blivit ingift faster idag.. Jag är så stolt :-)
Min mans bror har alltså blivit pappa för första gången. Och mina barn har fått sin första kusin :-)
Det blev ett litet gossebarn.
ÅÅÅ jag grubblar på vad jag ska sy...

I alla fall, här kommer några dregglisar som redan är sålda. Jag hinner knappt sy dom innan de är sålda, och Thea hinner inte få några egna. Men det är så roligt att de blivit populära.

Från vänster till höger:
Material:
Pingviner från Stoff & Stil med orange velour från Hilco.
Landskap från Jofotex med mörkblå velour från Hilco som baksida.
Lejon/apor röd från Jnydesign med svart velour som baksida.
Röd med vita elefanter med limegrön velour som baksida.
Landskap från jofotex med röd velour.
Vit med röda kaniner från Jnydesign samt röd velour.
Grön lejon/apor från jnydesign samt svart baksida.
Velourtygerna som jag inte nämt var de är köpta kommer från Stoff & Stil.

Storlek: One size.

Mönster: Eget.

Resultat: Ibland har det hänt att jag töjt framsidan en aning då jag nålat ihop bak- och framsida vilket har resulterat i att flärpen dragit sig lite uppåt. Annars jättebra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar