Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

tisdag 19 januari 2010

Mio min Mio!

Jag har ju som tidigare sagt att jag blivit ingift faster till en liten kille som heter Mio! Vi har nu varit och snusat på det lilla miraklet så nu kan jag blogga om kläderna jag sytt...

Material: Jnydesign bruna molntyg på bodyn och ena dregglisen. Röd mudd från Stoff & Stil som kantband på bodyn. Hilcos röda velour till byxorna samt baksida på dregglisen med bruna moln. Vitt tyg med bruna ugglor från Jofotex samt brun velour som baksida från Stoff & Stil. 1 cm gummiband till byxorna från Rhens. Designlappar beställer jag från minanamnband.se. Tryckknapparna till bodyn från Jofotex.
Storlek: Bodyn ca 62-68 cl. Byxorna ca 56-62 cl. Dregglisarna one size.
Mönster: Byxorna eget med utgångspunkt Meedom. Bodyn från Svenska mönster, men myckert omgjort till eget tycke. Dregglisarna eget.
Resultat: Jättebra. Och jag tror lilla Mio också godkänner dessa...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar