Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

tisdag 26 januari 2010

Vita dregglisar...

Fler färdigställda dregglisar...

Material:

Jofotex vita med bruna ugglor (ekologiskt) röd velour som baksida från Stoff & Stil. SÅLD!

Jnydesigns vita med röda kaniner, den ena med lime velourbaksida, den andra med röd velourbaksida. Båda velourena från Stoff & Stil. Båda dessa SÅLD!
Storlek: One size.
Mönster: Eget, men inte unikt...
Resultat: Bra!


Pris: 60 kr/st eller 100 kr för 2 st + frakt. (Gällar alla dregglisar, oavsett mönster och färg).

4 kommentarer:

  1. En lite fråga till dig som är proffs på dregglisar. Hur tusan lyckas du overlocka runt ändarna där knapparna sitter? Försökte igår och antingen hamnar sömmen "i luften" eller så klipper kniven bort för mycket tyg... Har du något bra knep?

    SvaraRadera
  2. Hej Anki!!
    Tack för din kommentar.
    Först och främst så sätter jag inte på knapparna förrän jag har overlockat klart. Sen syr jag dregglisen i 3 omgångar (jag hade detta problem själv i början) Först från tippen längst ner upp till första änden. och klipper av trådarna. Sen från första änden till andra änden och klipper av trådarna. Sen från andra änden till tippen igen... Jag syr alltså inte allt på en gång eftersom ändarna är för smala för att i alla fall min overlock ska kunna göra en sån tvär sväng. Hoppas du förstår hur jag menat :-)

    SvaraRadera
  3. Aha, det måste jag testa! Tänkte inte ens på att jag kunde dela upp det i fler sömmar :-)Tack för beskrivningen!

    SvaraRadera
  4. Tipsar dig som redan tävlar/ har tävlat hos mig (jätteskoj) att jag nu ikv dratt i gång en ny kulig en:

    http://uj76.blogspot.com/2010/01/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_31.html

    ..med chans att vinna presentkort från en finfin bok & leksaksbutik =)

    SvaraRadera