Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

tisdag 10 augusti 2010

En till filt på beställning...

En till filt har blivit sydd efter en beställning... alltid lika roligt med beställningar... känns som man får bekräftelse på vad man gör då!!!

Denna var till en ofödd bebis, men samma dag som den var klar kom bebisen också ut!

Material: Stoff o Stils pingviner på turkos botten. Brun velour också från Stoff o Stil.
Storlek: Ca 65 x 85 cm.
Mönster: Eget.
Resultat: Blev jättebra, och är fortfarande väldigt nöjd med min symaskin som gör så fina overlockssömmar i kanten!!! Tyget har jag nu bara småbitar kvar av, för tex tossor, men såg att tyget gick att beställa igen!

Nytt är också att jag kan sy lite mer nu än förrut, då barnen är rätt sams om dagarna och jag inte hela tiden måste sitte mittemellan dom. Det innebär alltså att jag ca en kvart om dagen kan klippa lite tyger :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar