Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

tisdag 24 augusti 2010

Tunika till liten tös...



En liten tös föddes i min bekantskapskrets för en liten tid sedan... tyvärr bor hennes mamma rätt långt härifrån, så vi har inte setts på så länge!!!

De skulle ev till oss i helgen då de var hemma på besök, men vi blev febriga och förkylda. Inte en så bra kombination som man ska träffa en nyfödd. Hoppas de är hemma i Stockholm till helgen då jag och min familj drar söderut...

En av presenterna som redan anlänt är denna landskapstunika!

Material: Landskapstyget från Jofotex. Muddväv till halsringning från Stoff o Stil.

Storlek: Ca 62/68 cl tror jag det blev.

Mönster: Utgångspunkt från Svenska mönsters body, men mer omgjort än inte...

Resultat: Rätt bra, men förbättringar i mönstret kan absolut göras!!!

1 kommentar: