Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

måndag 9 augusti 2010

Filt på beställning!











En beställning till en liten Livia. Denna filt kommer matcha en mörkhårig liten tös perfekt!!!
Material: Znokdesigns bruna tyg med ljusrosa elefanter. Rosa velour som baksida från Stoff o Stil.
Storlek: Ca 65 x 85 cm.
Mönster: Jag säger eget, även om det knappt går att kalla mönster som är en fyrkant som man rundar i hörnen.
Resultat: Jag är så glad för den nya overlocken. Det finns en inställning på den (kommer inte på vad den heter) som gör att tycker inte blir "vågigt" vid sömmen, utan tyget blir perfekt. Bara att ställa in beroende på tjockhet på tygen. Nu kommer jag nog inte i fortsättningen att göra kantband på filtarna, då detta är en roligare teknik och går mycket snabbare, och så matchar de ju dregglisarna perfekt, som jag sedan tidigare använt denna teknik på. På dessa små tygstycken har tyget inte blivit vågit förrut... :-)

1 kommentar:

  1. Jättefin!!

    Mössan var också kanon, tack för hjälpen! Snabbt jobbat! Mio kommer nog snart med en beställning han oxå :-)

    SvaraRadera