Välkommen hit!

Vad kul att just du ville kicka på min syblogg. Skicka gärna ett mail till mig om du undrar över något eller har en trevlig kommentar... Det värmer. Om du vill kontakta mig gör du det på jennyfagerstrom@hotmail.com.

Jag syr gärna på beställning, i mån av tid och tyg. Har alltid tyg hemma till dregglisar. Jag skickar gärna beställningar per post, men ansvarar inte för postens slarv. Jag har fortfarande detta som hobbyverksamhet.

Under etiketten nedanför finns Till Salu. Ta gärna en titt där för redan uppsydda saker!

torsdag 12 augusti 2010

Ubåtbody med matchande byxor!











Som jag nämnt tidigare har min kusin fått en liten Vidar. Han är snart 5 månader så det här syddes för länge sedan men har inte hunnit bloggas om.
Material: Ubåtstyg från Znokdesign med brun mudd från Stoff o Stil till kantband. Byxorna är i brun velour som kommer från Hilco. Mudden från Stoff o Stil.
Mönster: Bodyn är från Svenska mönster, men väldigt omgjord. Byxornas mönster är i grunden Meedoms, men även dom mycket omgjorda.
Storlek: Bodyn ca 74 cl, byxorna ca 68-74 cl. Har märkt att barn brukar ha en storlek mindre på benen än överkroppen...
Resultat: Det blev ett väldigt höstigt set, vilket passar bra nu när Vidar borde kunna ha kläderna nu i höst. Byxorna ser så sköna ut... älskar velour. Denna gång sattes designlapparna på baksidan.

2 kommentarer:

  1. Men oj så gulligt. Vad fint ubåtstyget blev som body, jag blir alldeles glad:) Tack för titten!

    SvaraRadera
  2. Jättefint set! Kul att sy smått!

    SvaraRadera